expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 17 december 2013

Vad håller mitt fokus just nu?

Livet, universum och allting är ju oftast det som kommer emellan när man vill göra något, i detta fall uppdatera mer kontinuerligt på sin blogg.

Livet är inte så roligt att prata om just nu så jag pratar hellre om universum och allting.

Det som på senare tid har fångat min uppmärksamhet är ett fantastiskt roligt RPG som jag hittade billigt på Steam för några månader sen: The Witcher.


Historien är baserad på en fantasy-roman från Polen, men hur boken är till skillnad från spelet vet jag inte. 

Spelet är ett annorlunda rpg, i alla fall mot vad jag är van vid, och är ett så kallat "Hack-and-slash", jag antar att det kommer från stridsmekaniken. Den går ut på att du klickar med muspekaren på din fiende var gång det blir flammor kring pekaren, som under striderna har den passande formen av ett svärd. Beroende på vilken fiende du möter så använder du dig av olika tekniker, baserat på styrka, smidighet eller gruppanpassat. Allt ackompanjerat av snygga animationer och en massa blod som flyger, även om splatter-nivån är oerhört låg till trots (nästan obefintlig skulle jag vilja påstå, kräsmagade kan definitivt spela det här spelet).

Du spelar som karaktären Geralt från Rivia, en så kallad Witcher som muteras för att tjäna ett enda syfte i livet: döda eller behandla monster. Geralt har varit död i många år, men återfinns i närheten av en borg för andra Witchers, utan minne om vem han en gång var. Han hinner inte fundera mer på det innan borgen attackeras av en banditgrupp vid namn Salamandra, vars ledare lyckas fly med mutagenet som skapar Witchers. Geralt ger sig naturligtvis av efter dem för att ta reda på vad deras syfte är och så är spelets riktiga handling igång.


Längs med vägen levlar du Geralt i olika riktningar, beroende på vilket slags spelsätt du har. Jag slåss ganska mycket så jag har satsat stenhårt på vapen och styrka.

Bilderna i det här är spelet är helt galet snygga!
Det som spelet är mest känt för dock (om man ska tro forumtrådarna) är den orimliga mängd sex man kan ha i spelet.

Japp, ni läste rätt. Men jag klagar definitivt inte, Geralt är rätt het för att vara mutant, så jag förstår varför tjejerna faller för honom. De råkar bara vara lite för många under för kort tid

Jag har ännu inte spelat klart spelet, har sisådär ett och ett halvt kapitel kvar (spelet består av fem kapitel totalt) så det här är inte en regelrätt recension. Den får komma sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!