expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 25 juli 2015

Underskattat

Jag nämnde i mitt förra inlägg att jag har tittat på en hel del serier nu under min sjukskrivning hittills, i alla fall mer än vad som är normalt för mig. Vilket är toppen på många sätt, eftersom jag har lyckats få tid till att se några anime-serier som jag inte alls har prioriterat tid för. Underskattat nöje från min sida helt klart.



"Sailor Moon" har jag äntligen lyckats se färdigt, eller de två sista säsongerna i alla fall för de hade jag inte sett. Sjukt underskattad serie, även om jag förstår att formulan "elak typ skickar ut demon - sailorhjältinnorna rycker ut och stoppar den" kan bli lite irriterande i längden. Men det händer en massa annat däremellan också, och jag gillar karaktärerna. Och den blev sannerligen bara bättre och bättre ju längre den höll på.



"Trigun" har jag sett om, och glatt konstaterat igen att den är helt fantastisk. Samt att introt är bland mina favoriter vad gäller just... tja, intron.




Jag och Jay har tillsammans matat igenom "Fullmetal Alchemist". Så jävla bra! Inte blev det sämre när jag matade mig igenom "Fullmetal Alchemist Brotherhood" som följer mangan bättre. Jag misstänker starkt att den förra gick parallellt med mangan och att det därmed blev svårt att skapa en anime som kan baseras på mangan, men jag inte kollat upp det så noga så jag spekulerar bara. I vilket fall kan jag säga det att "Brotherhood" var otrolig! Ojoj, en klar kandidat för årets tvserie, helt klart!
Dessutom har "Brotherhood" topp tre bästa introt genom tiderna, oavsett om du frågar mig eller de som röstat på Watchmojos lista "Top 10 Anime Opening Theme Songs"




Efter det har jag gett "Attack on Titan" en chans, och det ångrar jag inte en sekund! Den var fantastisk! Nu finns ju bara en säsong hittills, säsong två släpps i början av nästa år. Jag ser framemot det med sanslöst mycket pepp! Jag lär förmodligen ge den otecknade filmen en chans också.

 


En serie som jag har velat se ett bra tag tog jag mig igenom nu senast, "Death Note". Jag började läsa mangan när den kom till Sverige och tyckte genast om den i sitt koncept, så det var ju självklart att jag skulle titta på dess anime! Särskilt som jag vet att den är väldigt hyllad av så många. Jag pratar gärna mer om den senare (eller ja, det gör jag gärna med alla serier som jag nu har sett).

Det var det. Och det var kanske inte jättemånga serier, men en jäkla stor mängd episoder istället.

Just ja, jag har även äntligen sett en anime som jag aldrig såg hela av när den letade sig till Sverige, eller ens läste hela mangan av, tråkigt nog för jag tyckte den var jättebra. Och som nu kan beskrivas som det här årets besatthet, i samma utsträckning som Mass Effect för två år sen. Men det pratar jag om i ett senare inlägg. Oooh, cliffhanger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!