expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 10 november 2013

Ett nytt slags träsk

Någon välkomnade mig igår med meningen "välkommet till det djupaste av alla nördträsk".

Om det är sant låter jag vara osagt, men att jag spelade kortspelet "Magic the Gathering" i närapå fem timmar igår (exkluderat den tid det tog att välja kort, vilket var ytterligare 3-4 timmar, också det enda dryga momentet med kvällen).


Om ni mot förmodan inte vet vad det är så är Magic ett strategiskt kortspel där man använder sig av monster, spells, mana och diverse andra hjälpsamma kort för att få ner motståndarens livspoäng från 20 till noll. Lite mer avancerat än ditt vanliga poker alltså (som jag förövrigt har bra mycket svårare att förstå reglerna till ^^;;;;)

Hade jag någonsin spelat Magic förut?
Ja, litegrann i början av gymnasiet för sisådär 9-10 år sedan. Då hade butiken Collector's Point en stor fin monter under Nolia-mässan där jag passade på att testa på Magic tillsammans med andra nybörjare. Jag lärde mig aldrig särskilt mer än just bara reglerna och hur man spelar, men det lilla tyckte jag var jätteroligt. Dock började jag aldrig samla på korten så det hela rann som ut i sanden.

Var det uteslutande grabbar där?
Tyvärr ja, det var jag och nio andra grabbar som spelade mot varandra i så kallat "draft". Däremot kan jag säga att ingen av dem var macho eller nedvärderade mig eller överdrev sitt vänliga beteende mot mig endast för mitt kön. Istället kände jag mig emellanåt som en i gänget då de alla visade sig ha gott om humor och svarade vänligt, om än en smula nördigt engagerade (ni vet som bara nördar kan när de får prata los om något de gillar), på alla mina frågor.

Jag hade en sjukt rolig kväll och lär spela mer i framtiden!!

Det var ännu ett träsk att hamna i. Jag klagar dock inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!