expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 17 december 2011

God boknoja!

Min katt Midna är missnöjd över något men jag har inte en aning om vad. Hur kan jag veta det? Hon "pratar" oavbrutet med en, i mina mänskliga öron, mycket missnöjd ton. Fast vad vet jag?

Jag är däremot inte alls missnöjd. För snart är det dags för jul!

Som vanligt har jag inte önskat mig så mycket. Först och främst önskar jag mig de Harry Potter böcker som jag inte har (bok 2, 3, 4 och 5) samt en ny mp3-spelare. Jag misstänker att jag har lyckats tappa bort min gamla för jag har inte lyckats hitta igen den hur mycket jag än letat.


Vad Harry Potter beträffar så har införskaffandet av dem skett i helt fel ordning. Sjätte boken köpte jag via Barnens bokklubb, den sista boken innan jag blev för gammal och klubben sa upp mitt medlemskap. Sjunde köpte jag inför premiären av de två sista filmerna, för det var en hel del detaljer som jag hade glömt bort och ville kolla upp. Den första fick jag i julklapp förra året. Något säger mig att jag är en smula halvdålig på prioritering. 
Men resterande böcker är absolut ett måste i bokhyllan (även om det egentligen inte finns plats i min), särskilt nu när jag och Jay bestämde oss för att se om alla filmerna. Zelda-nojan går inte riktigt att tillfredsställa i filmväg, men annan underbar fantasy fungerar också. Och Harry Potter är verkligen inte skräp, även om jag tyckte det när det först kom. 


Hoppas jag får åtminstone EN bok i julklapp...

PS: "That guy..." fungerar igen sen tisdags, det verkar ha varit en tillfällig bugg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!