expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 12 december 2011

Tristess vardag som den ska vara

Aah, så var man hemma igen!

Och måste tyvärr erkänna att jag skulle aldrig kunna känna mig som hemma i den kultiverade världen som älskar att shoppa, äta frukostbuffé på fina hotell och resa långt och mycket. För mig räcker en sådan här upplevelse ett bra tag.

Så idag unnade jag mig en ny stickad klänning i grått med rosa/lila detaljer från Lindex barnavdelning (jajamen, jag får på mig kläderna därifrån). Jag är egentligen emot att köpa färdigstickat eftersom jag anser att "kan man göra det själv så bör man göra det själv" men Jay propsade på att jag såg så förbaskat fin ut i den så om jag inte köpte den skulle han köpa den åt mig, och mot det hade jag inte riktigt något passande motargument. Dessutom passade jag på att införskaffa strumpbyxor i glada färger; svart och vitt. Mitt förråd av strumpbyxor har av någon anledning tunnats ut sen jag flyttade hemifrån och jag har inte kommit mig för att köpa nya förrän nu. 

En lyckad skörd med andra ord.


Däremot hade det varit kul att hitta några töta grejer att hänga upp i julgranen. De sålde visst dinosaurier på Rusta men de hade tagit slut när jag kom dit. Jag får väl virka mig några såna här: 

Inte för att jag är ett mattesnille men vem kan motstå dessa sötnosar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!