expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 22 mars 2013

Andra saker i träsk

Låt mig presentera en av världens bästa seriefigurer i handen på en av världens manusförfattare:

The Swamp Thing av Alan Moore


Köpte del tre när jag var Berlin i tron att det var del två (usch så dumt) men jag hittade del två billigt på ebay (12 dollar inkl frakt ^^), vilket nu resulterat i att jag har halva serien i min ägo. Yey!

Kortfattat handlar serien om en träskvarelse sprungen ur en sorglig historia om en vetenskapsman som i en explosion omkommer men vars sinne antar just den formen. Det är ganska komplicerat att försöka förklara en sådan bakgrundshistoria, särskilt som att den tar många oväntade svängar innan man hinner landa i hur saker och ting faktiskt är.

Nåväl, förutom det handlar det även en hel del om miljöförstöring men utan att bita en i ansiktet, härliga övernaturliga historier baserade på gammaldags övertro (vilket är awesome!) samt även ett och annat mänskliga intriger. En perfekt blandning!

Och jag är så kär!

Rekommenderas till alla som i överlag gillar välgjorda amerikanska serier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!