expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 15 september 2013

Data-problemen tar aldrig slut

Det var riktigt länge sen jag nämnde något om det, men jag påbörjade Mirror's Edge någon gång i maj. Det började helt okej, men jag är inte direkt en pc-gamer så det där med att styra sin syn med musen är inte något jag är van vid. Inte var det särskilt lockande att spela heller när man nu inte hade en särskilt bra mus, min var den där billiga varianten som Clas Ohlson rear ut för 49 kr bara för att de råkar ha ett stort parti av den varan.

Så i augusti traskade jag glatt iväg till Mediamarckt och hittade en jättesöt mus som passade mig perfekt:



Satt skönt i handen, hade ett okej pris (249 kr) samt den där automatiska tryggheten som kan komma om produkten kommer från ett större företag.
Tyvärr fanns endast visningsexemplaret kvar men jag kunde få köpa den med rabatt. Sagt och gjort, för hur illa ställt kunde det vara med ett visningsexemplar?

Riktigt illa visade det sig.

Av och till, och på tok för ofta, så är musen extremt släpig i sina rörelser, det vill säga den hackar och tar osynliga skutt. Knapparna reagerar heller inte alltid direkt utan jag kan behöva klicka på en sak tre gånger innan något händer. För att inte tala om den inkonsekventa scrollern som oavsett vilka inställningar jag gör ALDRIG kan ha en konstant hastighet, utan ibland får för sig att scrolla upp och ner i blixthastighet. Spela spel med den här musen är inte att tänka på!

Jag hann dessutom slänga kartongen innan jag insåg att alla problemen inte gick att åtgärda med fräscha batteier, ny musmatta samt en grundlig rengöring, så nu sitter jag här med en datamus som jag inte kan lämna tillbaka och som var en enda stor besvikelse att köpa. Aldrig någonsin ska jag köpa ett visningsexemplar igen, inte vad gäller elektroniska prylar i vart fall (kläder till exempel spelar ju verkligen ingen roll).

Så nu måste jag införskaffa en ny mus ganska så omgående för att inte riskera raseriutbrott varenda satans gång som jag sitter och ska göra något vid datorn, och det kändes asdrygt! Dessutom kan jag inte låta bli att känna av en viss skepticism mot ett sådant inköp, när nu det här gick åt pipan.
Isch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!