expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 3 juli 2014

Det här är en pipa

Som amatörkonstnär är det väldigt roligt att hitta sådana referenser i annan media, särskilt om det mediet består av serier.

Först ska vi ta oss en titt på den här målningen av Rene Magritte:



Texten är franska för "Det här är inte en pipa". Vilket är helt korrekt, det är en målning av en pipa.


Låt oss nu läsa den här underbara serien av Scott McCloud



Den här lilla serien kommer från den enda seriebok man verkligen MÅSTE läsa, oavsett smak eller tycke eller om man har läst serier förut; "Understanding Comics: The Invisible Art". Det är väldigt synd att jag inte har den, men jag skyller på att när jag väl kommer ihåg att leta efter så brukar den vara slutsåld eller ej i lager. Därmed inte sagt att jag inte kommer införskaffa den någon dag!
Den brukar finnas på de flesta bibliotek, så ta en sväng förbi ditt närmaste och spana efter den vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!