expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 9 juli 2014

Sommarvärmen

Jag dör i den här hettan! Ni som känner mig lite bättre vet att sådana här dagar fungerar jag helt enkelt inte optimalt, och att jobba känns som en ren pina, trots att det i vanliga fall är trevligt.

Idag blev det tack och lov endast 6 timmars jobb, istället för sina tolv som det blev igår. Men ikväll, liksom igårkväll, tänker jag banne mig inte göra något annat än roliga saker!

Igårkväll blev jag och Jay ytterligare klara med en bana i Halo. Han passade på att kläcka ur sig en komplimang om att det blev nästan för uppstyrt och strategiskt korrekt när han nu spelade med mig, istället för sin dåvarande killkompis som han har spelat igenom åtminstone de två första spelen med på Legendary. Jag minns deras spelsessioner som antingen överdrivet mycket flum eller överdrivet mycket svordomar över utmaningarna. Jag vill ju inte vara sån, men nu är jag det i alla fall: jag är så sjukt mycket bättre än hans kompis på Halo!

Idag lutar det åt att vi kollar på den senaste Star Trek filmen "Into Darkness". Jag har aldrig varit en regelrätt "Trekkie", men jag såg en hel del av "New Generation" när jag var yngre och gillade det rejält.



Men först ska jag ta en iskall dusch och får bort dagens svett, för sån är sommarrutinen såna här dagar!

2 kommentarer:

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!