expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 1 juli 2014

Hardcore gamers spelar Halo på Legendary

Det absolut bästa jag såg på E3 i år var utan tvekan nyheten om Master Chief-kollektionen av alla fyra Halo-spel, där tvåan dessutom släpps i nyutgåva med uppdaterad grafik. Så episkt!


Att jag och Jay då har börjar spela om Halo-spelen gör inte saken sämre. Denna gång kör vi naturligtvis på Legendary (absolut svåraste svårighetsgraden), men hittills har det inte varit alltför svårt, eller åtminstone inte så svårt som jag trodde att det skulle vara hela tiden. De enstaka partier som varit kluriga har vi ändå lyckats med till sist, utan allt för mycket blod, svett och tårar. Så jag är sjukt taggad till att spela färdigt Halo: Combat Evolved, men jag får nästan sätta lite stopp på oss, det går rätt fort för oss.
Och jag är sannerligen inte taggad till att spela Halo 2 förrän vi kan spela "Anniversary"-utgåvan, vi hade tillräckligt med problem att ta oss igenom spelet med vertikala splitscreens på Normal, hur svårt ska det då inte vara på Legendary?

(Och ja, vi har försökt på det där knepet som jag hittade, men utan framgång, det verkar inte fungera på alltför moderna tv-apparater)

Vilket gör att jag definitivt måste skaffa ett Xbox One i höst, hur otaggad jag än har varit på den konsolen. Julklapp till oss själva månne?

♥ Bästa sortens gaming-mys ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!