expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 30 juni 2014

Hemma

Det är riktigt skönt att vara hemma! Visserligen kom jag hem redan i lördags men då var jag så trött efter en natt med sträckläsning av en riktigt bra bok på nattåget till Umeå, och när vi väl anlände på stationen blev vi upplockade av Jay's pappa som vi hade lovat vara flytthjälp åt den dagen. Kroppen kändes lagom mör när vi väl steg innanför dörrarna hem till lägenheten. Men desto större blev lyckan när vi i hallen möttes av doften av rengöringsmedel. Min yngsta syster som suttit kattvakt halva veckan hade storstädat åt oss. Vilken sann lycka! Hon har sannerligen gjort sig mer än väl förtjänt av en second hand-shoppingrunda!


Göteborg var i sedvanlig ordning en trevlig vistelse, där vi hängde med trevligt folk, besökte Universeum och Liseberg, samt hittade igen dels det trevligaste hotellet någonsin och den bästa indiska restaurangen jag någonsin varit på.

Lite bilder från veckan:

På Universuem vi traska en hel dag...

... och stiftade bekantskap med livs levande tukaner...

... samt inte så levande dinosaurier

På Liseberg såg vi Bunny Wailer, det var riktigt episkt!

I Slottsparken (inte en regelrätt djurpark, nej) hittade vi pingviner, naaw!


Tack för den här gången Göteborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!