expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 6 juni 2014

Galen seriekärlek

Jag blir alltid lika glad när jag hittar nya saker att gilla, och extra glad blir jag om denna nya sak spelar på mer än två hjärtesträngar. Ett bra exempel på vad jag menar med det är ju mitt älskade Mass Effect, som spelar på alla möjliga strängar hos mig. Humor, karaktärer, historia, spännande universum, skjuta fiktiva saker, och en grafikdesign som får mig att känna mig som hemma.

En ny sak jag har upptäckt, är den helt sjukt underbara serien The Venture Bros. som jag har börjat titta på med min goda vän Raja från skolan. Jag hade mina aningar om jag skulle finna serien underhållande, då jag redan hade sett antagonisten och hans flickvän i Nostalgia Critic's episod "Top 11 Strangest Couples" (jag rekommenderar varmt att ni tittar på den, den var väldigt intressant... och rolig såklart!).

Jag menar, en skurk vars dräkt är inspirerad av monark-fjärilar, och har en sexig och smart flickvän vars röst definitivt... passar karaktären. Hur skulle det kunna gå fel?



Mycket riktigt, jag hade alldeles rätt i att jag fann den här serien riktigt underhållande! Och känner nästan för att säga att jag älskar den, men det borde jag verkligen inte säga högt än, jag har bara sett fem episoder hittills.

Att säga något om den som däremot skulle peppa er läsare att se den, känns däremot rätt svårt. Vad jag än säger känns det som att det antingen kan spoliera handlingen eller den oförutsägbara humorn, alternativt förminska eller förstora serien. Att säga att det är en av de mer populära serierna på Carton Network's Adult Swim känns inte som tillräckligt heller.
Jag skulle även kunna säga att den är definitivt bland det mest skruvade jag har sett, men det säger inte så mycket (min största jämförelse är väl kanske den galna animen Excel Saga, men har en inte sett den så är det definitivt inget att gå på).

Asch, får ni chans att kolla upp den, så kolla upp den! Själv ska jag peppa inför nästa gång vi tittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!