expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 21 juni 2014

Steam alltså...

Jag ser inte mig själv som en särskild stor konsument. Visst äger jag en hel del serier, och jag föredrar att äga mina favoritfilmer på dvd, samt att det är en självklarhet att stötta mina favoritartister genom att köpa deras skivor. Och visst händer det att jag köper ett och annat spel, men att säga att jag köper mycket av alla dessa varor vore ändå en överdrift.
Jag är heller inte den som spontanköper saker, utan köpen sker med eftertanke och noga övervägning kring min ekonomi samt hur mycket jag faktiskt vill ha den här saken.

Tills man granskar hur ofta jag faller in i spontanköp-hysterin på Steam.

Oj, det här kostade bara 3,7 euro, och det såg roligt ut, det köper jag!

Va, kostar "Don't Starve" bara 5 euro? Djoink!

Nämen, här var ett sött litet indie-spel för bara 0,99 euro, det tar jag!

Oj, där har jag spenderat 560 kr på spel... Scheisse!



Ja, ni förstår ju hur lätt dt blir att konsumera spel på Steam, sluga jävlar...

Inte blir det bättre av att de precis startat sin Summer Sale, och säljer en massa spel för väldigt mycket rabatt.Jag känner mig jättehemsk som spenderar så mycket småpengar på spel när jag lika gärna kunde ha bidragit till något annat.
Men det går inte att stå emot.



 Skaffa inte Steam, vad ni än gör, och hur gärna ni än vill spela de där underbara spelen som finns tillgängliga.

Jag ska banne mig inte ge order när jag inte kan följa dem själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!