expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 21 september 2014

Bakis söndag utan alkohol

Huvudet känns sådär tungt som om jag vore bakis, men jag har inte inmundigat alkohol på en vecka. Och även om jag inte är en expert på just festämnet så betvivlar jag starkt att man kan bli bakis en vecka efteråt.

Trots det ska jag ändå göra ett försök till att rycka upp mig. Jag har en invasion av bananflugor som jag trodde var under kontroll, men den verkade explodera nu när jag sov borta i några nätter. Suck, stånk och stön med väldigt mycket pust och frust i släpvagnen bakom.
Så nu måste jag städa, vare sig jag vill eller ej. Och förbereda lite väldoftande fällor.

Inte får jag sitta och slappa efteråt heller. Jag är inbokad på möte med Dotterbolaget här i Umeå, där vi ska diskutera fram något för Survival Kit festivalen. Vi får se vad det blir av det.

Jag borde också sätta mig ner och ordentligt formulera ihop min kommande studiecirkel, för det duger inte att gå på kurs för att bli cirkelledare om man inte har koll på sin egen sådan. Egentligen är det inte så svårt, jag måste bara sätta mig och faktiskt formulera det. Vilket känns väldigt jobbigt (så jobbigt att jag nog hellre sitter framför youtube och kollar på repetitiva klipp av katter).

Jag borde även sätta igång och tuscha lite saker då jag ju har en deadline att hålla, men det kan jag inte säga för mycket om just nu heller! Det berättar jag mer om senare i veckan, så peppa på!

Sen har jag visst lovat att hälsa på familjen också. Det känns nog som jobbigast av allt, men jag kan liksom inte skjuta på det mer känns det som. Livet har kommit emellan för ofta, så nu är det lika bra att få det ur vägen.
Med det sagt så vill jag bara poängtera att det faktiskt är trevligt att hälsa på familjen. Det är bara rejält energidränerande, och med tanke på hur låg min energinivå är, oavsett vad jag gör just nu, så är det ju inte så konstigt att jag blir lite motvillig.

Egentligen skulle jag nog vilja sitta och spela hela dagen... Känns som om det var på tok för länge sedan jag hade en sådan dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!