expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 5 september 2014

En tanke slog mig...

Jag har ju nämnt att jag är smått kär i Pewdiepie (bara lite lagom på kändisnivå alltså), men i hans sfär finns det ju fler youtubers som spelar in sig själva när de spelar spel och som jag följer, såsom CinnamonToastKen, Cry och Minx. Och väldigt många fler är inspirerade till att starta sina egna youtube-kanaler och spela in sig själva när de spelar.

Och jag slås av tanken att väldigt många av dessa är killar.

Den enda tjej jag har sett och hört talas om är just Minx. Om ni känner till fler så får ni gärna kommentera det här nedan!

Nåväl, jag har funderat på det där länge, och tycker att det är synd att det finns mycket färre tjejer som har sådana här youtube-kanaler. Var är alla gamer-tjejer liksom? Det är ju inte som att det inte finns några, och jag har svårt att tro att ingen av dessa tjejer äger någon form av inspelningsutrustning, och jag tror heller inte att ingen av dessa tjejer inte kan lite enklare videoredigering.

Man kanske skulle starta en egen kanal?

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Nääääääää!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!