expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 6 januari 2012

Ett undantag

Ingen regel utan undantag sägs det. 

Vilket är bland det dummaste jag vet för en regel med undantag är tekniskt sett ingen regel längre, en kriterium för att en regel ska kunna kallas så måste ju innebära att det inte finns några undantag. Logiskt sett borde det istället bli "konstaterande av en typ av händelse eller påstående med hög sannolikhetsfaktor", men det blir kanske för mycket att säga. Jag borde nöja mig med att det är det folk åtminstone vet när det använder sig av uttrycket men det gör de oftast inte, vilket gör mig till den överanalyserande typen. Förlåt för det. 

Ingen regel utan undantag var det ja. 

Min regel i det här fallet är att jag aldrig är särskilt skrytsam utan drar istället på mig en äckligt ödmjuk mask som alla retar sig på, för det mesta för att man tror att jag nedvärderar mig själv. 

Jag är dock inte det minsta ödmjuk när det visar sig att jag är bättre än Jay i tv-spel. 

Igår mötte jag en tjock svärdskille i Skyward Sword som tyckte att jag skulle ge ett försök i att klyva en bambupinne så många gånger som möjligt. Första gången hade det tydligen gått riktigt skit för Jay. Jag å andra sidan fick till 29 hugg på första försöket. 

Nybörjartur vill ni kanske kalla det, men jag gjorde faktiskt 7 försök till och fick aldrig under 25. Så jag tror statistisken talar för min fördel. 

Dessutom är jag bättre i strid än vad Jay är *skryt skryt*

Ödmjuk? Jajamen! Förutom vid sådana här tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!