expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 5 januari 2012

Nattligt knas

Jay brukar reta mig för att jag drömmer så konstigt, och säga saker som att om jag fick för mig att skriva en bok om dem så skulle det bli en best-seller. Usch, va han är elak!

Som om jag skulle drömma knasigt så ofta!

Som inatt, då drömde jag att Jay hade en guldfabrik som tillverkade guld i alla möjliga festliga färger och former; där var stjärnor, hjärtan, verktygsformade, guldbitar som liknade praliner osv. Allt låg i kar som transporterades längs ett löpande band. Ett band som vi var tvungna att försvara, för det var ganska många som var intresserade av att sno allt guld från Jay. Inte var det något konsekvent över fienderna våra heller, vi hade Uruk-hai med pilbågar och svärd som man var tvungen att bruka övernaturligt våld mot (och som jag av någon anledning skulle kalla för "Stupid Ass Kitty" hela tiden, det gillade de inte) samt tecknade figurer som såg att komma från "Who framed Roger Rabbit?" och som man verkligen inte kunde spöa på vanligt vis. Dessutom fanns det inga tecknade vapen tillgängliga så vi fick blåsa bort dem lite hjälpligt med hjälp av en stor fläkt som användes till att kyla ner guldbitarna. Och hela tiden räknades det ihop poäng från alla håll; hur mycket guld vi hade kvar, hur många fiender vi hade spöat, hur bad-ass vi var osv. Jag tänkte på väldigt många siffror när jag vaknade.

Okej, det var kanske ganska knasigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!