expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 1 januari 2012

Välkommen 2012!

Så har vi ett nytt år igen då, i år som i alla år (vad som helst annars hade ju varit riktigt konstigt). Själv tog jag mig ett litet lov från allt vad internet hade, jag har knappt varit inne på vare sig IGN eller Deviantart den senaste tiden (har däremot misslyckats radikalt med att ta paus från TGWTG) så här kommer en liten uppdatering:

Jul
Julen blev lite mer hektiskt än vad jag hade velat, då vi först firade med Jay's familj och sedan gav oss iväg till min 3-4 mil bort. Hade inte varit någon sak om man bara hade haft egen bil, men sådan lyx har vi inte råd med tyvärr. Men trevligt blev det i slutändan ändå. Jag fick mycket beröm för dels Västerbottensostpajen som jag hade bakat enkom för julafton, och vi fick ju se "Karl-Bertil Jonssons julafton" så småningom hos min familj (som jag förövrigt kan avslöja att det är en film som hela familjen kan recitera utantill, det är alltså inte bara jag). Fick Harry Potter bok 2 och 3 samt en labyrintboll. Great success!

Mellandagar
Jay jobbade en massa vilket alltid är lite tråkigt, särskilt när inte jag är sysselsatt med något inkomstbringande. Jag tecknade en massa, vilket ju alltid är bra. Jag har bland annat återupptagit mitt nu decenniegamla projekt om min egen skapelse Muinimula, en planet enbart befolkad av kräldjursliknande humanoider (de är gröna och med särskilda kräldjursegenskaper, mer säger jag inte). Snart lär jag uppdatera på DArt, men jag vill göra färdigt lite andra grejer först. 

Nyår
Nyårsafton blev däremot riktigt nördig, och precis som jag behövde ha den, jag var en smula deppig över att den nog inte skulle bli så festlig som alla andras; Jag och Jay började se om "Härskarringen - Extended Cut"-boxen. Jag skäms över det faktum att jag lyckades glömma bort hur pass jäkla bra de filmerna är, trots att jag ser om dem minst en gång per år. Särskilt den första har en mycket speciell plats i mitt hjärta då det är den enda av filmerna jag såg 4 gånger på bio. Jag hade knappt någon erfarenhet alls av fantasy innan dessa filmer (hade läst 5-6 böcker av Terry Pratchett innan). Även om jag som liten har vaga minnen från att jag lyssnade igenom hela radioteatern av Sagan om Ringen, för jag alltid haft Gollum i bakhuvudet när folk tidigare har frågat efter min övriga låga kännedom i ämnet.
Faktum är att nu var jag så inne i filmen att jag fick en spontan lust att lära mig alviska, för jag tror att det skulle jag fixa hyfsat lätt. Vet bara inte om jag ids nu när upphetsningen har lagt sig. 

Det var allt för min del! Välkommen 2012 och låt oss hoppas att det blir en ännu bättre år än 2011 (det är aldrig för sent att ge upp!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!