expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 4 februari 2012

Pinsamt värre

Gårdagen ägnades åt något så extravagant som biobesök. Ett besök som gjorde mig en aning kluven. Tydligen ska de visa alla Star-Wars filmerna på bio i 3D (men vem vet om de menar enbart de tre första eller alla sex?) och jag var innan endast sugen på att se trean. Sen såg vi trailern för ettan... Och jag vet inte. Den såg oerhört cool ut i 3D, och jag var aldrig så lyckligt lottad att jag såg den på bio. Jag upplevde den för allra första gången på en sketen VHS.

Nåväl. Jag och Jay samt min näst yngsta lillasyster såg "Puss in Boots" på engelska och i 3D (premiär för syrran kan jag meddela). Den var klart bättre än vad jag hade väntat mig, men samtidigt så var det en fantastisk hyllning enkom för kattälskare. Folk som inte uppskattar katter betvivlar jag kan finna alltför mycket underhållning i den. Möjligtvis att den är snygg och hyfsat roligt.
Jag älskade den, främst för att Puss påminner en del om vår katt Leo, men även för att katt nummer 2, Kitty, påminner hemskt mycket om vår andra katt, Midna.
Jag och Jay var tydligen också ganska pinsamma för vi båda hade skrattat åt saker som ingen annan skrattade åt, vilket jag aldrig märkte eftersom jag hade Jay skrattandes bredvid mig och han skrattade aldrig åt saker som inte jag skrattade åt. Där ser man, jag har visst tjuvstartat med att vara pinsam förälder, fast syster. 


Det ska börjas i tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!