expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 21 mars 2012

Nörd feminism

Jag är inte så typiskt feministisk av mig, och särskilt inte när det kommer till spelvärlden som jag gott och väl kan förstå varför den fortfarande är mansdominerad. Jag har heller inget emot att man i spelvärlden allt oftare låter spelaren själv välja vilket kön man vill ha på sin spelkaraktär, det är ju bara kul att kunna välja helt fritt. Men jag blir en aning sur när de säljer Mass Effect 3 med två olika omslag, en med den officiella manliga Commander Shepard och en med den kvinnliga Commander Shepard, i exakt samma pose: 



Det kunde ni gott ha gjort redan från första början eller låtit bli fullständigt! Tjejer köper Mass Effect oavsett omslag och spelar ändå, för vi tycker att det är kul, precis som vi vill köpa vad annat vi tycker är kul. Vi köper definitivt inte spel bara för att en tjej råkar vara porträtterad på framsidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!