expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 23 mars 2012

Stickade verk hösten 2011

Jag har ingen bra koll alls på allt jag hann med i stickväg när det gäller 2011, men vad jag hann göra på hösten har jag perfekt koll på så här tänkte jag äntligen visa upp mina alster från höstens gång. 

♥ Första och finaste tröjan EVAH!! ♥
Breda mönsterbårder, hyfsat figurstickad och mysigt svart ljusvekegarn. Lagom varm och med fantastiska ärmar. Vad kunde egentligen gå fel? Jag sa till mig själv när jag började sticka på den att om den blev bra skulle den bli min favorittröja. Jag hade rätt.
Mönstret kommer från en gammal stickbok jag fick av mamma. 

Benvärmare med egenpåhittad mönsterlek
Jag ville testa ett nytt mönster som ploppade upp i mitt huvud och benvärmare är ganska basic att sticka, så då fick det bli en benvärmare. Resultatet blev dock så snyggt att jag måste göra en till, först måste jag bara komma ihåg var tusan jag köpte garnet till den ^_^;;;

Fluffiga benvärmare, istället för täckbyxor
I början på gymnasiet ägde jag ett par riktigt fluffiga benvärmare som jag använde flitigt tills de bokstavligt talat föll isär. Sen dess har man lagt på sig en "kan man göra det själv så bör man göra själv"-attityd och letade rätt på en snygg beskrivning på ett par fluffiga benvärmare. Mönstret sa visserligen inte att man skulle skifta färg såsom jag har gjort med dessa men konstnärlig frihet är alltid okej!

"Spiderman"-strumpor, otroligt varma och mysiga, stickade på längden
Ville egentligen bara testa mönstret som såg riktigt skojigt ut, men resultatet blev riktigt bra så jag stickade ett helt par åt mig själv och använder flitigt (fast det är på tok för varmt för dem just nu!)

Tjocksockar i Raggi, mysigaste garnet EVAH!

Torgvantar i Raggi
När jag då var klar med sockarna här ovan så hade jag så mycket garn kvar att jag bestämde mig för att ge mig på ett försök att sticka mig ett par torgvantar. 12-15 Sailor Moon episoder senare så har jag mig ett par och jäklar va praktiska de är! Alla borde ha ett par hemma!

Ja, det var allt för den här gången då! Jag ska verkligen skärpa till mig när det gäller att visa upp stickningen ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!