expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 13 juli 2012

Urbaniserad in i själen

Man vet att man är hyfsat modern (och tämligen patetisk i mina ögon) när man får allvarliga problem med mobilen och det gör en genuint ledsen. 

Min började krångla ordentligt för ungefär två veckor sen, och inte så lite heller. Tack som fan!

Det var en så kallad slide-mobil, och plötsligt bestämde den sig för att endast visa ett pixligt blurr när jag sköt upp den så att säga (hur fan ska man annars säga det på svenska?), för att sedan se till att jag inte hörde ett ljud när någon ringde till mig, om jag inte hade högtalarna på, för att sedan se till att även det fungerade dåligt. Och denna nedgång tog endast en vecka. Dum mobil.

Så det blev till att panik-köpa en ny, men jag hittade faktiskt en som inte kostade för mycket (mindre än hälften av vad jag gav för min gamla ^_^) och som jag dessutom kunde tänka mig att använda PÅ RIKTIGT (alternativet var simplaste tänkbara för typ en hundralapp så att det gick att ringa och skicka sms iaf, men hur kul är det?)

Numera är jag av den moderna människan som äger en smartphone! 


Visserligen den enklaste tänkbara, och till skillnad från den materiella lycka och översvallande förälskelse som jag kände för min gamla är det inte precis kärlek vid första ögonkastet, men jag är hemskt nöjd ändå och tror ändå att vi kan bli riktigt bra kompisar.

Också en anledning till varför bloggen har varit lite död, jag har inte haft någon lust att blogga när det moderna livet inte känns helt hundra. 

Satans mobiler att ständigt ställa till problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!