expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 22 juli 2013

Det där med convents... eller vad man säger

Comic-con pågår för fullt i San Diego, den största mässan för allt som jag tycker är kul; serier, tvspel, filmer, cosplay och kändisar av alla dess slag. En fest av nyheter och avslöjanden utan dess like, och ett event som hela världens nördar ser fram emot, eller längtar efter att en dag i sitt liv kunna besöka. IGN publicerar dagligen artiklar därifrån och påminner mig om det.

Själv är jag strandad här i Sverige och har ganska svårt att ens ta mig till Europas större städer. Chansen att jag någonsin skulle besöka comic-con är så gott som förumbar, vilket är ett rätt tråkig tanke.

Då kan man kanske tycka att det är tur att det finns några trevliga convent här i Sverige som är väl värt ett eller två besök, och att det är långt ifrån lika svårt att prioritera i sin "vad-nördigt-ska-jag-prioritera-att-lägga-pengar-på"-lista.

Fel igen.

I mina yngre dagar tyckte jag att ett convent skulle vara bland de mest spännande att göra här i Sverige, men aldrig att jag hade pengar som gick att använda till sånt.

Nu i mina äldre dagar kan jag lägga pengar på sånt, men då är jag å andra sidan riktigt feg och kommer på massvis med ursäkter med varför jag INTE skulle fara. Oftast av det rent löjliga slaget, såsom att jag är inte alls tillräkligt intresserad av tvspel för att fara dit, eller att alla serienördar är så sjukt mycket nördigare än mig och att jag inte skulle ha något alls gemensamt med dem, eller bara att hela upplevelsen skulle vara en besvikelse.

Jag som inte ens vågar dra mig iväg på tvspelsjam som sker med jämna mellanrum här. Med den löjliga motiveringen att jag inte är tillräckligt bra på tvspel.

Att jag just nu sitter och spelar Mass Effect på hardcore nästan hela tiden spelar ingen roll.

Jag borde verkligen rycka upp mig och faktiskt bara fara iväg. Se vad som händer. Åtminstone på nästa års seriemässa i Stockholm.

Fast usch, det gjorde mig nervös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!