expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 28 oktober 2013

Hur man peppar inför Halloween

Vanligtvis kan man ju starta lite lätt med att pynta hela sitt hem (ni ska få se mitt årliga pynt när jag har fotat det, det är häftigare än förra året!), men man kan även peppa med passande musik!

Soundtracket till "The Nightmare Before Christmas" är alltid en given klassiker, vem blir inte supertaggad av "This is Halloween"?



En annan nostalgi-faktor är ju den som skrämde flest svenska barn när jag växte upp och som fortfarande skrämmer livet ur oss; Mårran från Mumintrollen. Åh, vilket otäckt soundtrack hon har!



Vill man en någon hårdare ton på musiken, fungerar Rob Zombie väldigt bra, antingen hela albumet "Hellbilly Deluxe" eller så den helt underbart skrämmande låten "House of 1000 corpses".



Jag har inte hört mycket av Trent Reznor, men låten "The Becoming" av hans alter ego band "Nine Inch Nails" har ett jäkligt skrämmande stämning över sig så jo, den fungerar i stämningshöjande sammanhang!



Japaner (sydkoreaner också för den delen) är galet skrämmande, oftast såpass att det inte ens blir roligt, men de här båda kittlar mer än de skrämmer ordentligt.





Sen, avslutningsvis, vill jag bara tipsa om en ny upptäckt jag har gjort; det underbara bandet "Creature Feature" som verkligen kan det här temat. Den personliga favoriten är "Such Horrible Things" men här får ni två andra smakprov.





Hoppas ni hamnade i lite stämning nu, så kan vi fortsätta peppa järnet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!