expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 12 maj 2014

När nördar får uttrycka sig fritt om Eurovision

Jag är inte den som följer Eurovision, annat än i den mån att man kan förstå Humon's skämt om tävlingen i hennes underbara webserie "Scandinavia and the world"

Från hennes hemsida
Men i år följde jag faktiskt hela finalen slaviskt när jag nu ändå jobbade natt och inte hade något annat att underhålla mig med.

Jag kan inte påstå att jag är så förtjust i all musik som framfördes, alternativ som jag är, men några bidrag gillade jag ändå skarpt.

Finland hade ett svängigt bidrag som påminde mig om gymnasiet, fast på ett positivt sätt

Österrikes var bara galet fantastiskt i överlag och gav mig gåshud

Sveriges låt var riktigt fin måste jag erkänna.

Islands bidrag lyckades däremot med konststycket dels göra mig glad med sin glada show och låt, samt att påminna mig om ninja turtles.

Hur jag gjorde den kopplingen?



Bandet består av fyra personer i kostymer vars färger är snarlika de muterade godingarna.

Ska sluta dissa Eurovision känner jag om det kan finnas sådana här trevliga överraskningar i den tävlingen!

1 kommentar:

  1. Vill önska dig lycka till i tävlingen =)
    MVH - www.idatallhed.se

    SvaraRadera

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!