expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 30 november 2014

Tvi för Super Hexagon!

Super-hexagon driver mig till vansinne. Samtidigt som det är så enkelt att jag borde inte misslyckas, så är det också så in i helvete svårt. Hur fanken går den ekvationen ihop?
Jo, för att jag dels inte har världens bästa tangentbord (billigaste tänkbara från Clas Ohlson) men också för att jag har ärvt mammas förmåga att blanda ihop höger och vänster (dvs, jag tänker höger men det blir vänster, och vice versa, så hur lätt är det då med ett spel där man MÅSTE ha sådant klockrent i bakhuvudet?).

Och jo, det är extremt beroendeframkallande, jag är redan uppe i 5 timmars spel, och har ännu bara klarat första nivån, näppeligen... Det finns fem nivåer till... Tre av dem är värre varianter av de första tre nivåerna...
Gaah...



 


Hey, kolla, jag har gjort en "let's play"-video! (filmade med systemkameran)
(varning för dålig bildkvalité, lite för högt ljud, blinkande bilder, samt en svordom på slutet -.-;;;)

Det är ju till och med värre än Tetris, och bara det är värt sitt makalösa diplom med guldstjärnor och sidenband.

Musiken är ju i alla fall galet bra...

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Spännande som i att hjärtat bankar fortare för var sekund du klarar dig? Jajamän! :)

      Radera

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!