expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 1 december 2014

Första advent

Jag var inte särskilt "adventig" av mig igår, vad ska man göra egentligen? Tända ljus, men sedan då?

Jag vet att man ska testa brandvarnaren, så om ni inte har gjort det redan måste ni göra det snarast. Det är enklare än att byta glödlampa.

Den icke-religiösa, det vill säga jag, firade annars med att tända ljus, koka hjortron-glögg, värma på lussebullar och gotta ner mig framför "How the Grinch Stole Christmas", originalet från 1966. Efter att ha sett den så fixar jag inte längre den otecknade med Jim Carrey tyvärr, hur mycket jag än älskar Carrey.

Boris Karloff, a.k.a Frankenstein's Monster, gör rösten åt både Grinchen och berättarrösten :)

Glad advent på er! Nu räknar vi ner till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!