expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 4 december 2014

Konstnärligt (och nördigt) julfixande

Hur pimpar man bäst en tråkig ljusstake?

Genom att måla på den såklart! Så under mitt första år på konstskolan tog jag mig för att pimpa till två ljusstakar som var lite väl simpla och tråkiga (har inte kunnat ta bra bilder på dem innan). I sovrummet placerade jag den här romantiska saken:


Jag målade med favoritpenseln Filbert storlek 4 (en platt pensel med rundad topp), och akryl. Resultatet blev helt över förväntan, och jag myser över faktumet att JAG har gjort den.

I nördhörnan tänkte jag lite annorlunda, och gjorde en "Legend of Zelda"-inspirerad ljusstake:

Mikey fick också vara med :)
För er som inte har spelat något av Zelda-spelen så är den svarta symbolen Det kungliga vapnet för Hyrule (kungadömet där Zelda-historierna utspelar sig) och Triforce (den tre-eniga mystista kraften där de tre komponenterna visdom, styrka och mod bildar en helhet). 
De gula plupparna med pilar är de gula pilknapparna på Nintendo 64 - kontrollen, och är de knappar man måste trycka på för att med hjälp av sin ocarina spela "Zelda's Lullaby", som är det finaste stycket i Zelda-universumet.
Även här använda jag mig av akrylfärg och Filbert-penseln, fast storlek 2. Jay pep högt av förtjusning när han såg den ena, och med tanke på vilken Zelda-nörd han är så kanske ni kan gissa vilken ljusstake han pep åt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!