expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 3 december 2014

Apropå Star Wars-trailern...

Ni som mot förmodan inte har sett det, utan förhållit er till de mer mystiska hörnen av internet där ingen någonsin återvänder ifrån, så ligger den nya trailern för Star Wars Episod VII uppe nu.

Och fansen har redan orsakat världens massvåg av kritik, spekulationer och hat, vilket får mig att nästan vilja avsäga mig titeln som "Star Wars - fan", eftersom jag inte vill bli ihopklumpad med en massa idioter. Men det går ju naturligtvis inte för att:

1. Att avsäga sig titeln som "Star Wars - fan" skulle ju i så fall innebära att jag inte på något sätt uppskattar Star Wars universumet (haha!), och det gör jag ju! Jag älskar Star Wars! Och det går ju inte att sluta vara fan utan att sluta gilla det på köpet. I alla fall enligt min definition av fan.

2. Alla Star Wars fans är ju naturligtvis olika. Det finns inte en mall där man kan sortera ALLA Star Wars - fans och säga att de är på DET HÄR och DET HÄR sättet.

Jag misstänker snarare att folk gör en alltför stor grej av saker och ting, och att andra lättpåverkade hakar på i blindo utan att tänka själva en sekund eller två. Vips har vi en domino-effekt, där fler och fler kritiserar samma eko, och där större delen kritiker inte kan svara på den ultimata tentan på temat "Varför kritiserar du det här?".

Jag då?
Jag skiter blanka fan i alla spekulationer och arga kommentarer. Istället blir jag hajpad som fan över att se Millenuim Falcon susa omkring i högupplösning och så snyggt animerad att det ser precis ut som i de gamla filmerna! Det räcker för mig. Visst kan man diskutera om jag är lite lättköpt, men vad spelar det för roll?

Jag väntar med spänning på december 2015!

Här har ni trailern för resten (obs, endast en teaser!):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!