expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 4 december 2014

Nyval, vilken historia

Så nu är det bestämt. Det kommer att bli nyval i mars.

Jag tänkte inte att jag skulle vara alltför politisk i den här bloggen, men när jag läser sådana nyheter, och blir så arg och ledsen som jag blir, så är det väl ändå inte så konstigt att jag vill avreagera mig?

Spekulationerna över det kommande valresultatet gör mig skräckslagen:

- Valresultat kan bli exakt vad det blev nu under hösten, vilken inte skulle innebära någon skillnad alls från idag.

- Sverigedemokraterna kan få ännu större stöd, vilket skrämmer mig allra mest. Dels för att det var deras förtjänst att vi fick nyval då de röstade på alliansens budgetförslag, och därmed röstade ner regeringens budget. Dels också för att just SD är de som tjänar på ett nyval, eftersom de tar för givet att de kommer få mer stöd än vad de redan har fått.
Varför kan inte det få vara tillräckligt bevis på att SD inte är ett parti att lita på?

- Å andra sidan kan det bli en rejäl skillnad, där vi ci får stark majoritet för en rödgrönrosa regering, och det vore toppen!

Det finns en solig glimt vid horisonten i alla fall, och det är dit jag måste springa om jag inte ska krackelera totalt. Jag hoppas att ni alla tänker igenom ert val ytterligare en gång när det väl närmar sig, jag lär påminna er nästa år. Och hur ni, och resten av Sverige kommer rösta då, vet jag inte.

Jag vet i alla fall att jag tänker vara en av de som bidrar till Feministiskt Initiativ kommer in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!