expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 22 november 2011

Jul åh nördiga jul

Jag undrar om det verkligen finns en högtid som man kan klassificera som nördig. Men jag antar att det beror mest på vad man gör dem till. 

Jul har börjat smyga sig på så smått häromkring, man ser folk sätta upp julstjärnor i fönstren och montera upp utebelysningen som kan vara mer eller mindre påkostad. Att handeln börjar redan i Oktober skiter jag i, folk brukar ändå inte bli taggade förrän lagom till första advent. 

Jag vill också börja men då krävs det något annat först; Farmor på bergets gamla goda städfilosofi om att det alltid ska städas riktigt ordentligt före jul, oavsett om det behövs eller inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!