expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 2 november 2011

Smala Sussie

Jay's pappa har tjatat på mig i nu fem år om att jag ska se Smala Sussie för, gud bevars, jag skulle nog gilla den.

Så äntligen tog jag mig tid till att se den idag.

Och jag kan verkligen inte förstå varför han trodde att jag skulle gilla den. 

Jag är verkligen inte den där typen som avskyr svenska filmer, svenska filmer är av lika varierande kvalité som i alla länder. Fucking Åmål älskar jag, Tomten är far till alla barnen avskyr jag, och Smala Sussie kan jag nog sätta på "Eh"-skalan. För hela filmen var för mig ett enda stort "eh".

Några one-liners var förstås riktigt roliga, såsom sådana uttryck som man har hört massvis med gånger och aldrig fattat varifrån de kommer (även om jag betvivlar att filmen var hela orsaken till deras existens). 


Sak samma. 


Nu har jag sett den, gett betyg, och tänker inte se om den. Har inget behov.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!