expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 5 november 2011

Totally awesomeness!

Jag tänkte egentligen gå och lägga mig nu istället för att sitta här och uggla, men jag var bara tvungen att nämna att jag och Jay såg Kung Fu Panda 2 alldeles nyss. Totally awesome!! Uppföljare har bara blivit bättre med åren märker jag, i alla fall de flesta. Och Kung Fu Panda 2 var på en del sätt bättre än ettan; medan första filmen innehåller många söta och humoristiska element och fantastiskt underhållande kung fu-sort of- action, andra filmen bjöd på en del vuxen element som gör den mer välkomnande för alla åldrar. Det var inte alls lika mycket humor, det var väldigt mycket sad face-scener och mycket mera djup istället. För en gångs skull var det en kanonbra sak. Faktum är att om de fick för sig att göra en trea så skulle jag verkligen inte protestera.

Möjligtvis blir jag lite ledsen i ögat över det faktum att tre underbara karaktärer är gone forever, om man säger så.

(Shifu och) Oogway, den häftigaste sköldpadda sen 1984! 
Tai Lung,annorlunda och tuff antagonist från ettan
Lord Shen, den supercoola påfågeln från tvåan
Självklart, filmerna i sig är inte så särskilt originella när man granskar berättelserna lite noggrannare, men karaktärerna och animeringen samt upplägget gör det till något speciellt ändå. Och det är på tok för mycket gnäll om dataanimerade filmer idag. De är en kategori för sig och ska behandlas därefter, punkt slut! 

There's a saying. Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present"
/Oogway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!