expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 9 augusti 2012

Javisst ja...

Jag sa ju aldrig vad jag tyckte om The Dark Knight Rises. 

Levde Bane upp till de förväntningar som IGN's film skapade?

Var det en Return of the Jedi som jag nämnde tidigare?

Var Catwoman något annat än ett sexobjekt?

Ja, nej och ja. 

Eller egentligen ett tja på den första. Jag kan gott och väl förstå vad det är med Bane's komplicerade personlighet som gör honom coolare än Loki, men då blev han inte ordentligt behandlad i filmen istället vilket Loki å andra sidan blir. 

Och nej, det var definitivt inte en Return of the Jedi men det betyder heller inte att filmen var dålig. Slutet fick det att gå kalla kårar i min rygg enkom för att det var så bra. Jag kan inte förklara varför utan att spoliera det så jag säger inte mer. 
Det var heller inget fel på historien (släpp att de inte nämner Jokern överhuvudtaget, Ledger dog ju för fan!), men jag upplevde inte att historien blev rättvist presenterad. Jag hörde folk efteråt som klagade på orealistisk action, men kan någon helt allvarligt nämna en enda action film som innehåller helt och hållet realistisk action?
Vad jag klagade på däremot och som ingen annan verkade lägga märke till var alla klyschor som förekom. De var visserligen snyggt gjorda, men man ska inte låta sig luras för det. Och jag störde mig på att folk faktiskt lät sig luras ändå.

Och ja, Catwoman var något helt annat än sexobjekt á la Megan Fox. Hon visade upp en karaktär som faktiskt gick att tro på, en kvinna som lätt kickar skiten ur vem som helst och gärna utnyttjar den svaga kvinnorollen för att smita undan eller bara få som hon vill. Så elakt och så genialt. Därmed inte sagt att hon är lite väl snygg i den svarta lackade klädseln.
Och jag kanske minns fel, men visst kallade hon sig inte ens för Catwoman här? 

Jag är nöjd med filmen i sin helhet ändå, och rekommenderar den för alla som har sett och gillar de tidigare filmerna. Men gå inte in med alltför höga förväntningar, det kan hända att de inte infrias allihop. 

Betyg: 7.9/10 

2 kommentarer:

  1. Sv: Alltså titta på insekterna kan jag göra. I flesta fall spindlarna också fast då blir jag äcklad. MEN TA I DEM. NO WAAAY! ^^

    SvaraRadera
  2. Den filmen ska jag se någon dag. Eller i höst. Eller någon gång... Haha.

    Och duuu! Maträtten du skrev. Fasen vad gött det lät :D

    SvaraRadera

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!