expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 1 augusti 2012

När ilskan imploderar

Det är när man läser sånt här som man blir riktigt grönjävla förbannad (ja, ni SKA klicka på länken!!). 

Ännu argare blir man när man diskuterar med någon annan och får höra den här kommentaren: 

- "Men tänk om hon var extra flörtig mot honom då?

Ursäkta? 

Var går gränsen för flörtande? Ibland upplever jag att det räcker med ett leende så har man gett klartecken på att man vill vara tillgänglig för nån slemmig karl. Det hände allt för ofta på hotellet där jag jobbade förut kan jag säga.

Men om man istället betänker att situationen var högst alldaglig, dvs att man är lagom trevlig mot varandra såsom det krävs när man som butiksbiträde bemöter en kund på bästa sätt, har man då flörtat på något sätt?

Givetvis inte! 

En flört är en TYDLIG signal om att man anser den andra personen lämplig för sexuella/känsloladdade aktiviteter. Jag ser tydligt skillnaden på mina tjejkompisar när vi är ute och dansar; när de bara vill visa upp sina starka och vackra jag och när de faktiskt flörtar direkt med någon. Det är ALDRIG subtilt! 

Och att komma med oinbjudna inviter är ALDRIG okej, oavsett situation!! Acceptera det ALDRIG från någon!!

Nej, det finns inga platser man är fredad på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!