expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 24 maj 2013

Lyckosamt för en gamer

Som jag inte har sagt så råkade jag en dag slå mig själv med en kofot på smalbenet. Ja, det var dumt men det var inte direkt något planerat.

Vad som hände sen var att det blev ett blåmärke där. Som sedan blev större. Som sedan orsakade kraftig svullnad och extrem smärta var gång jag stod eller gick. Som sedan urartade till ännu värre smärta, ännu större rodnad, hud som lossnar samt ännu större svullnad.

Raskt gick (läs: blev puttad på cykel) jag till vårdcentralen där man gav en akut remiss till ortoped, som sedan kunde avslöja att det kort rörde sig om en streptokockinfektion i blåmärket. Yay. 

En plysch-variant av de små saker som gottar sig i mitt ben, så SÖT!!!
Rekommendation: knarka antibiotika och vila mycket, gärna liggande eller halvsittande.

Så med andra kan jag gladeligen fortsätta spela Mass Effect och Zelda utan dåligt samvete, mohahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!