expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 23 februari 2014

En härlig helg

Någon kommer säkerligen tycka att det är grymt provocerande att jag sitter en hel helg och bara spelar precis vad jag vill (okej, inte precis vad jag vill, xbox:et har stått orört i väntan på att mitt xbox-live konto ska ordna sig), men det är precis vad jag har gjort den här helgen. Och det har inte bara varit fantastiskt kul utan också väldigt välbehövligt.

Jag har äntligen påbörjat Okami igen och i skrivandets stund har det hunnit bli tio timmar speltid, och ca en fjärdedel av spelet avklarat. I mångt och mycket har jag jättebra koll på spelet men ibland dyker det upp ljud jag inte minns eller små bagateller i handlingen som jag hade glömt och som gör mig alldeles tårögd av lycka. Åh, vilket underbart spel!

WoW har gått undan och en hel del karaktärer har fått den tid de förtjänar och inte fått tidigare. Min Night Elf Hunter Kâme är snart klar med området Winterspring, som förövrigt är ett av mina favoritområden.


Min Draenei Mage har jag däremot haft lite problem med, just för att mage är rätt svårt. Då spelar jag som en bräcklig liten varelse som gärna ska få kål på sina fiender innan de hinner komma fram och slå på mig. Och grupper är tämligen omöjligt, jag vet inte hur många gånger jag har dött bara för att ytterligare en fiende har upptäckt mig när jag redan står och slår på en annan. Isch. Då kan man ju fråga sig vad som är poängen med att spela med henne. Tja, dels vill jag ju testa klassen (en klar fördel är att kunna teleportera sig till alla storstäder, wohoo!) och dels behöver jag en skräddare i mitt team. Väskor får man aldrig nog av, och de stora är snuskigt dyra. Då kan jag lika gärna göra dem själv, och tjäna egna pengar på det, mohahah! Och farma material har blivit en smula lättare (om än inte mindre drygt).

Samt att jag även har kunnat beta av någon timme här och där på Team Fortress 2, Minecraft, samt Ballpoint Universe.

En fantastisk helg med andra ord!

Nu får de på xbox support gärna fixa mitt konto dock, det är inte klokt vad det kliar i fingrarna efter Mass Effect (ja, jag är hopplös).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!