expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 11 februari 2014

Hemma igen

Hade jag haft mer framförhållning så hade jag tidsinställt lite inlägg innan jag for iväg men det hanns inte med. Nåväl...

Och visserligen har jag redan varit hemma i grovt uppskattat 68 timmar, men å andra sidan var det ett helt år sedan jag gjorde en sådan påfrestande resa sist. Då bar det av till Berlin med skolan där vi fick se massvis med fantastisk konst och umgås ordentligt.

I år bar resan av till London, och jag känner mig fortfarande lite dum i huvudet efter resan. Men oj, vilken resa det var!

Jag fick uppleva staden som de flesta talar om (och som de flesta har besökt mer än en gång), och vi i klassen hade extremt kul tillsammans både kvällstid och, framför allt, när vi på dagarna fick ta del av ett fantastiskt konstutbud.

Mina favoriter: 

Nicole Eisenman - Beasley Street
Weeping Woman - Pablo Picasso (en gammal favorit)

Bröderna Chapman's utställning (inget för känsliga personer)



Rosettstenen - En upplevelse för Egypten-börden inom mig ^^

The Royal Game of Ur - Ett av de allra första spelen och grunden till dagens spelnördar

För att inte tala om all underbar gatukonst, ojojoj...

London var om möjligt ännu häftigare än Berlin och jag kommer definitivt besöka staden många fler gånger i mitt liv!

Jag vande mig dock aldrig vid trafiken, och tror inte en sekund på Top Gear-grabbarna (vete tusan om det var Jeremy eller James som sa det) som säger att det är endast britterna som kör på rätt sida, alla andra är fel. Man får ta det jävligt försiktigt i London helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!