expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 12 februari 2014

När högstadiets sönderklottrade skrivhäften blir ett spel

Vad ska man annars säga är inspirationen till "Ballpoint Universe: Infinite"?


Spelet är tämligen enkelt, du är en söt liten figur som springer omkring i en värld uppbyggd av bläckteckningar. Du rör dig genom att föra muspekaren vid sidan av din lilla gubbe och du hoppar genom att klicka på vänstra knappen. Med högra knappen kan du interagera med din omgivning.


Jag har inte riktigt hunnit förstå vad storyn går ut på men det verkar vara krig och förstörelse i farten och din uppgift är att hjälpa till i detta krig. Det gör du genom att flyga omkring i ett litet skepp i minispel som påminner om de klassiska arkadspelen typ som Space Invaders, fast du kan röra dig över hela skärmen och fienderna kommer horisontellt.


Med hjälp av det bläck du samlar på dig från fiender, slutföra uppdrag och dylikt, så kan du modifiera ditt skepp för att göra det bättre och häftigare.

Och det är rätt kul trots sin enkelhet!

Jag älskar variationen på teckningarna och den värld man har byggt upp kring dem, och jag uppskattar den nostalgi som kommer av att flyga omkring i mitt skepp (det fanns ett liknande spel som jag spelade väldigt ofta på mina morföräldrars dator, men jag kan tametusan inte komma ihåg vad det hette), men jag tror inte att jag hade köpt det om det hade kostat mer (nu går det på 3,9 pund på Steam, vilket är mer än okej).

Vi får välan se vart bläcket leder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!