expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 13 februari 2014

Livets dom

Det är väl knappast bara jag som inte är särskilt överdrivet förtjust i att besöka vårdcentralen? Alltid ska de hitta något fel på en som man egentligen inte vill höra.

Okej, det där lät lite väl dramatiskt, för så illa som det kan vara är det inte. Långt ifrån. Men det betyder heller inte att det var särskilt roligt det besked jag fick.

Imorse var jag hos sjukgymnasten för min dåliga rygg. Jag har sedan lång tid tillbaka haft väldigt ont i min ländrygg när jag har legat, suttit eller stått konstigt, eller bara svankat en aningen för mycket. Så jag bokade tid hos sjukgymnasten för vem vet vad det kunde röra sig om?

Beskedet jag fick var att förmodligen är en av mina diskar mellan ländryggens kotor för liten eller underutvecklad och det är därför jag får ont. Det är heller inget som man kan göra något åt helt, utan jag kan endast se till att det inte blir värre.

Så med andra ord kommer det vare sig hjälpa att jag hårdtränar, byter madrass eller förminskar brösten, det kommer likt förbannat vara fel på mig. Lite mer vardagsmotion i mitt liv så kommer det inte bli värre i alla fall.

Ja, då tackar vi för den då! Tack tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!