expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 6 januari 2014

Nyårslöften är töntigt... eller?

Vanligtvis brukar jag tänka lite som Elvis här, men i hans fall kan man nog tolka Hedvigs irritation på mer än ett sätt:


Att försöka uppnå något, dvs bara sätta ett mål för det nya året, känns oftast inte alls som ett nyårslöfte i klassisk beteckning, även om det tekniskt sett är exakt samma sak.

Nåja, jag har några MÅL för 2014 som jag sätter för att ha något att sträva mot, så här delar jag med mig av dem:


- Jag ska på allvar ta itu med mitt tecknande, och framförallt inom serier. Tanken slog mig med våldsam kraft förra året när jag hade kurs med Anneli Furmark, men sedan dess har jag gått lite i slentrian och bara haft idéer som fått stanna i mitt huvud. Det är dags att göra sig av med dem. Åtminstone några av dem


- Jag ska verkligen försöka så gott det går att samla färdigt på min favoritserie "Elfquest", då jag har en pinsam liten samling av den underbara serien.




- I år är året då jag ska påbörja "Half-Life" och ta reda på själv vad som gör det till det bästa fps-spelen, ja bästa spelen till och med, genom tiderna.


- Jag ska verkligen försöka bli klar med en födelsedagspresent till Jay som har legat påbörjad i lite mer än ett år, men det kan jag förstås inte säga vad det är ;)


- Jag har haft en idé till ett stickprojekt väldigt länge som nu ska påbörjas och bli klar innan nästa jul; en klänning med stor polokrage i röd och svartmelerat garn. Jag har kommit halvvägs på de strumpor jag vill ha till den, mönstret hittade jag på Drops:



Det var allt från mig! Vi får väl se hur mycket som blivit uppnått när året är slut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!