expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 17 januari 2014

Sicket pillgöra!

Så istället för att göra något riktigt produktivt så fastnade jag med något riktigt drygt men som förhoppningsvis blir en helt galet rolig grej när jag är klar:


För er som inte förstår vad bilden visar så är det hur det ser ut just nu när jag jobbar på en utskriftsvänlig version av det politiskt inkorrekta kortspelet Cards Against Humanity, "ett partyspel för dåliga människor".

Anledningen att jag gör det är att spelet inte går att hitta för en rimlig slant och dessutom kan skickas hit till Sverige (bor man i USA, Kanada, Australien eller Storbritannien är det en helt annan sak dock). Vilket är väldigt synd, men jag kom då på den geniala idén att ladda ner spelet som pdf (ja, det är tillåtet ifall ni undrar), skriva ut korten på kraftigt papper och sen syssla med det tidskrävande arbetet att klippa ut alla kort. Billigt och bra!

Enda problemet då är att pdf-spelet inte har sina kort i rätt storlek, som ni ser på bilden är de kvadratiska istället för den klassiska spelkort-formen. Så det jag gör är att jag skapade en bas för alla kort i Photoshop och sen skriver jag in texterna från pdf-filen. Då får jag kortspelet i rätt format och kan sedan bara skriva ut det.

För att göra slutresultatet mer beständigt, tjockt papper är ändå inte särskilt hållbart om man ska blanda dem, så ska varje kort hamna i en kortficka, de där som alla kortspelsnördar använder sig av för att skydda sina kort. Mycket smart, mycket billigt, och ingen kommer att kunna anklaga mig för olaglig verksamhet eftersom företaget bakom spelet själva uppmanar en till just sådana här metoder.

Det är bara otroligt tidskrävande. Men jag tror att det kommer vara värt det!

För er som inte vet hur spelet går till så kolla in när Pewdiepie och hans flickvän spelar det:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!