expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 27 augusti 2014

Enklaste sockan evah!

Jag vet inte hur många par sockar jag har stickat åt mig själv och åt Jay. Kanske 10-12 par totalt? Under loppet av 6-7 år?

Hursomhelst, det senaste tillskottet till Jay är världens enklaste modell: den har nämligen ingen häl. Och med ett lite roligare mönster så är de även kul att sticka, om än lite segare då det inte går lika fort att sticka själva strumpskaftet som på en vanlig, slätstickad strumpa.

Enkelt spiralmönster med minskningar för tå, som en tubsocka alltså! Superenkelt!
Jag utgick från mönstret i boken "Varma tumvantar och några sockar" av Eva Trotzig, med vissa modifikationer baserat på garnet (mitt favoritgarn vad gäller sockar: Raggi)

Jag ska nog sticka ett par till mig själv också! Har sett ett väldigt vackert melerat garn på Hemflit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!