expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 26 augusti 2014

Min rithörna ver 2.0

I början av den här bloggens liv så publicerade jag en bild på min gamla rithörna. Det såg ut såhär:


Och trots att jag då var rätt nöjd med det, så blev den ganska snart klart att den rithörnan egentligen inte var så bra, inte i längden. Det var svårt att sortera alla sina projekt, det var extremt svårt att hålla ordning, och kreativiteten var rätt skral. Jag kom på mig själv flera gånger med att hellre sitta och rita framför datorn eller i köket, snarare än vid just min rithörna. Och då är det ju något som inte står rätt till!

Så nu när jag fyllde år, och praktiskt nog blev kidnappad till Ikea, så passade jag på att på plats önska mig ett nytt skrivbord. Jag hade egentligen inte en susning om det skulle göra någon skillnad, men bordet i sig var ju jäkligt snyggt så, ja, kanske?

Så jag kom hem, monterade ihop bordet på en kafferast, och stuvade in alla mina kreativa prylar. Såhär såg det då ut:



Jag satte mig där samma dag och försökte teckna lite smått. Märkte ingen större skillnad från tidigare direkt. Men ju mer jag har suttit där, desto roligare har det blivit. Och i och med den nya, underbara förvaringen så blir allt så mycket roligare att syssla med där!
Så plötsligt sitter jag här med en rithörna som bara växer på mig, och som verkligen känns som en kreativ plats där jag kan syssla med det jag gillar bäst: teckna!
Allra bästa tecknet på att jag trivs är att jag väldigt snabbt stökar ner med mina projekt och blir sittandes där i kaoset i flera dagar innan jag får tummen ur att syssla med annat, och därmed röja upp lite. 

En bra arbetsplats är verkligen A och O.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!