expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 21 januari 2015

500:e inlägget!!

Med detta inlägg har jag nu lyckats publicera 500 inlägg sen jag startade den här bloggen för 3 ½ år sedan! Vilken resa!

Vad gjorde jag då egentligen?

Jag jobbade fortfarande som hotellstädare och kände mig rätt tråkig. Mitt liv var jobb och lite spel eller serier efter jobbet, dag efter dag. I min dagbok återkom frågan "är det verkligen såhär det ska vara att vara vuxen?", och jag minns att jag inte var så levnadsglad. Främst för att jag knappt hade någon som helst kreativ sysselsättning just då. Jag satt inte ens och ritade på bussen längre.

Så ett av mina första inlägg var ett glatt sådant där jag berättade om lite konstnärsmaterial inköp, såsom mitt galet underbara ljusbord!

Däremot hade jag glömt bort inlägg nummer 2, publicerat den 22 Augusti 2011, där jag skrev följande:

"Och det är knas i fiskpinnen och mums mums i galoschen! Jippie!!

Och nej, jag är inte knäpp. Jag råkar bara anse att livet blir lite roligare om man gör sig lite lagom knäpp. Eller så är det mitt estet nörderi-flum som sticker fram sin fula nuna och säger: 
BJÖRK"

Uppenbarligen hade jag ätit fiskpinnar den dagen
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!