expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 26 januari 2015

Tandproblem av knepigaste slaget

Jag tänker inte avslöja när jag gick till tandläkaren senast. Allt jag säger är att det var pinsamt länge sen.

Dessvärre måste måste måste jag verkligen ta mig till en snarast. Jag har lyckats med konststycket att bita loss ett hörn från en av mina tänder.

Japp, ni hörde rätt läste rätt. Hur i rågmjöl gick det till?
Det vete fan, jag satt bara och åt rostat bröd (med avokado, tomat och ost, utifall det nu skulle vara bidragande faktorer), och helt plötsligt så... var hörnet borta. Fanns inte mer. Förmodligen svalde jag tandbiten också, det känns väl sådär.

Jag kan heller inte ignorera det. Jag har visserligen inte ont, men det känns otroligt obehagligt och det saknade hörnet sitter liksom alldeles lagom mot tungan, så jag känner hela tiden att något fattas. För att inte tala om den skarpa kanten som blivit av att hörnet "försvunnit".

Spontant tänkte jag direkt på Salad fingers, men riktigt så dåliga tänder har jag inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!