expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 20 januari 2015

Nostalgiska speltankar...

Ni vet hur det blir när man blir äldre? Spelen du spelade som liten har allt svårare att vara kompatibla med hårdvaran, och en vacker dag är de inte spelbara längre, till din nostalgis stora sorg.

"Hugo" är ett klassiskt exempel, är det särskilt många förutom jag och mina galna syskon som kommer ihåg det? Åh va jag skulle vilja spela det igen! Om så bara för att höra alla repliker på alla misslyckade försök.



Ett annat exempel är "Discworld II" som jag spelade i mina yngre "jag-vill-lära-mig-engelska"-dagar. Jag får det åtminstone spelbart på min dator, men i slutet av första kapitlet blir det en bugg som gör att jag inte kan fortsätta. Sorgliga tider.



Så därför blir jag ju naturligtvis jätteglad när nu "Grim Fandango Remastered" släpps! Äntligen ska jag få spela den komiska skönheten till slutet!



Nästa vecka, den 27:e januari, då jäklar i min låda ska det pekas och klickas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!