expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 16 januari 2015

Sammanfattning för 2014

Den klassiska årssammanfattningen kan vi ju inte utesluta i inläggsflödet. Så här kommer den!


`¤-.-~*~-.-~*~-.-¤´

Årets Humör: Tyvärr lite för många dippar, men många fina ögonblick också. Så jag säger varierat med alltför många dalar istället för toppar.

Årets tvpspel: Jag har mest spelat om gamla saker som jag redan har spelat, så jag tror inte jag har så mycket att säga här... Jag spelade dock om Okami, världens bästa spel, så det får duga!



Årets Dataspel: Det känns som att jag har bott framför Steam i år men några fantastiska spel där har jag inte spelat (även om "Oknytt" va gulligt). Så tacka fan för att jag lyckades avsluta första Half-Life innan året var till ända! Så jävla bra... alltså, mindblow... Wow...

Årets Brädspel: Steam Park på Nerdcon, det var fantastiskt roligt!

Årets Serie: På Deviantart kom en trend i år att skapa interaktiva serier med rörliga bilder, och de två snyggaste jag fann och som båda förtjänar att nämnas här är dels "Broken Adult" och "Milk for the Ugly" (dom är dock rätt mörka båda två, särskilt den sistnämnda var riktigt otäck i sitt tema)


Årets Doujinshi: Behind the Disguise av Yasuli, en mycket vältecknad Naruto/Sasuke doujinshi ("serie av fans för fans")

Årets Cartoon: "Legend of Korra", utan konkurrens någonstans!

Ja, serien vann förra året också,men va fan, det är jag som bestämmer!

Årets film: Jag såg rätt mycket bra film i år, men den som stack ut mest var "Blå är den varmaste färgen". Så satans vacker, hjärtskärande och verklighetstrogen!



Årets musik: Jag har upptäckt mycket trevlig musik under 2014 (King Charles, Linnea Henriksson, The Ark, utökat intresse för Daft Punk, samt en galet bra metal-cover på "Pink Elephants") men absolut bäst var Skraeckoedlan, OMG!!

Årets bok: "Makalösa Maurice och hans kultiverade gnagare" var fantastisk! Annars har det varit sorgligt lite läsning i år.



Årets stickning: Gorilla-boleron är hittills det mest använda plagget jag har stickat av det jag har stickat i år, så jag säger den :)

Årets bästa köp: SYSTEMKAMERAN!!

Årets dumhet: Att jag inte sökte hjälp för min ångest tidigare, utan lät hela året gå. Mycket dumt.

Årets beslut: Att jag vågade hyra in mig i en studio där jag kan jobba konstnärligt var tamefan bland det bästa jag har gjort någonsin!

Min arbetsplats, ovanlig städad ;)

Årets Finaste Ögonblick: Kulturnatta var en fin kväll av socialt häng, bra musik, härlig stämning, fullständig frihet och oerhört välbehövlig egoboost.

Årets nya upplevelse: Trästock och gummiflotte nerför älven :)

Årets pinsamhet: Jag tänkte först säga valet, men det gjorde mig mest besviken och arg. #GamerGate var däremot banne mig så jävla pinsamt att jag skämdes över att vara en del av gamer-kulturen och jag hatade att vara kvinna. Då är det illa.



Årets Minnesbegåvning: Jag lärde mig en del knäppa grejer utantill i år, och det toppas av "Technologic" av Daft Punk.


Det var allt för 2014. I överlag ett rätt trevligt år, även om mycket hade kunnat vara bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!