expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 24 januari 2015

Läs inte en webbserie som heter "Homestuck"

Precis som titeln säger så uppmanar jag er alla:

Läs inte en webbserie som heter "Homestuck"! Alltså, den serien är så fel på så många nivåer!

Jag hade systern på besök och hon sparade tre bokmärken i min webbläsare med endast titeln: "Homestuck".
Jag tittade på det och frågade henne "va sjutton är det här för larv?" men hon bara fnissade, sa åt mig att läsa den och att jag skulle försäkra mig om att INGEN fanns i närheten när jag läste det.

Så jag tänkte att det kanske var nån skum fanfiction, eller obskyr ungdomshajp, men jag började läsa första akten. Och när jag hade läst en stund så tänkte jag "Yooooo, va fan är det här?".


Och sen fortsatte jag läsa, och jag tänkte "Yoooo....".
Och sen tog dom sig in i det där spelet och jag ba:


Jag kunde inte förstå va fan jag precis hade läst! Det var som om Satan själv hade skrivit en webbserie. Allt var så stört och utflippat, men ändå... Ändå kunde jag inte sluta läsa!

Sen började jag läsa andra akten. Och det var två av dom! Dom där ungarna! Och den där tjejen såg dom! Och hon... Yoooo!
Och sen tog den andra ungen Pogo-hammaren, och ba "Yooooooo!!"


Det var som om du ville va med den där heta människan som bara ville testa "andra" saker och det var så skrämmande och skruvat!
DU.BARA.FORTSÄTTER.LÄSA! Och det var precis vad jag gjorde, fortsatte läsa!

Sen läste jag akt 3. TREEEEEEEEEEE!!

Det var....

TREEEEEEEEE!!

TREEEEEEEEE!!

Och han hette Egbert! Hans namn var faktiskt Egbert!

Herrejävlar! Jag kommer aldrig att komma till himmelen! Jag har redan sålt min själ till Hussie!

Så jag tänker bara säga en enda sak:
LÄS.INTE.EN.WEBBSERIE.SOM.HETER.HOMESTUCK!
Gör det inte! Det är som Succubus!

Kom ihåg vad jag har sagt!

__________________________________________________________________________________

Originalet är det här underbara klippet:



Jag vet att det är alldeles otroligt möjligt att det är omvänd psykologi det här, men jag föredrar att låta det vara precis vad det är: En varning. Klicka på länkarna på egen risk. Läs "Homestuck" på egen risk (ja, det är en riktig webbserie skapad av den riktiga personen Andrew Hussie). Gör ALLT på egen risk.
Jag klickade, och sålde min själ. Fan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!