expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 14 september 2012

Sömn och drömmar och sånt

Min sömn har alltid varit en otroligt viktig del i mitt liv. Inte bara på det där sättet att "man-måste-ju-faktiskt-sova"-sättet, utan mer på ett älskvärt sätt. Ja, jag kan rent ut sagt älska att sova och längta hejvilt efter att få drömma i flera timmar innan det är dags för en ny dag.Och nåde den som förhindrar eller fördröjer min sömn!!
Har jag sovit bra brukar den kommande dagen oftast te sig bra också, precis som att jag inte kan få det ena utan det andra.

Vad som däremot inte är kul med sömnen är när: 

- ...man hamnar i lite väl nördiga sammanhang där man finner större nöje i att vara uppe hela nätterna för att göra annat än att sova (och som inte är festrelaterat), typ spela spel eller se på film. Jag gör sånt alldeles för sällan, så i dessa sällskap känner jag mig som en wannabe-nörd.

- ...man drömmer mardrömmar (såklart)

- ...man bara drömmer skumma saker som gör en ganska så förvirrad efteråt och förvandlar morgonen till en flera mil lång startsträcka, vilket händer mig lite väl ofta (hade en knasdröm ganska nyligt om gelebjörnar i olika storlekar och på olika platser som jag inte riktigt kunde få något grepp om...)

- ...man låter ens emotionella sida ta över helt och vips så har man under loppet av en natt lyckats skaffa sig tre nya förhållanden med sju one-nighstands vid sidan av, samt hångla loss med ytterligare nio typer som man antingen suktar efter irl eller aldrig någonsin kan tänka sig att ens prata med.

Det är inte lätt det där med kött eller fisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!